Follow my blog with Bloglovin

Hoe persoonlijk schrijven jouw bedrijf helpt: In de carrière van bijna elke freelancer komt er een moment waarop ze zich afvragen “doe ik genoeg?” Doe ik genoeg outreach en marketing? Ben ik genoeg aan het lezen? Doe ik genoeg voor mijn klanten? We staan vol met vragen over wat we nog meer moeten doen om ervoor te zorgen dat ons bedrijf blijft floreren. Velen van ons investeren in feite in nieuwe boeken, jaarlijkse seminars, online cursussen en meer, zodat we erachter kunnen komen wat we nog meer moeten doen. Maar het (niet zo geheime) geheim van meer klanten, sterker schrijven en betere verbindingen is een stuk eenvoudiger dan we denken. Het is iets dat we de hele tijd doen, maar we moeten er meer van voor onszelf doen, en het is simpel… 

Schrijf meer.

Naarmate we onze bedrijven blijven opschalen en met meer klanten werken, is het begrijpelijk dat we uit het oog verliezen hoe leuk en gezond schrijven voor onszelf – persoonlijk schrijven – kan zijn.

Sommigen van ons hebben dagboeken of journals, waarin we opschrijven wat ons bezighield, ideeën die we hadden, doelen die we wilden bereiken, enz. Anderen hebben misschien gekozen voor een blog en gebruikten het als een platform om zich online uit te drukken. Het is deze praktijk die bij zoveel dingen in ons leven helpt – persoonlijk en professioneel.

Dus, hoe helpt persoonlijk schrijven precies in jouw persoonlijke leven? Welnu, therapeuten zeggen dat persoonlijke schrijfmethoden zoals een dagboek een verscheidenheid aan gezondheidsvoordelen bieden. Veel vooraanstaande leiders zoals Teddy Roosevelt en Barack Obama gebruikten dagboeken om hun gedachten te ordenen, stress te verminderen en oplossingen voor problemen die ze ondervonden in kaart te brengen.

Hier zijn slechts een paar manieren waarop persoonlijk schrijven jouw geestelijke gezondheid kan helpen:

  • Houd groei en verbeteringen bij, evenals negatieve zelfspraak en negatief gedrag
  • Bestrijdt angst en stress rondom problemen en angsten.
  • Vermindert de afhankelijkheid van geheugen, dat wispelturig blijkt te zijn

Maar naast de mentale voordelen, kan het vergroten van jouw persoonlijke schrijfvaardigheid ook helpen bij de vaardigheid om zelf te schrijven … mits goed gedaan. Als schrijver is het belangrijk dat we actief nadenken over hoe we schrijven oefenen. Nadenkend oefenen leidt tot effectievere resultaten, en je zult in minder tijd verbeteren dan wanneer je alleen het eerste zou schrijven dat in je opkomt. Dus, hoe kun je jouw schrijven precies verbeteren?

Cassistent zakelijke blogabonnementen branding en webdesign groningen

Handschrift.

Studies van Princeton en UCLA hebben aangetoond dat handschrift helpt bij het vasthouden van concepten en het schrijven verbetert. Ditzelfde concept kan worden toegepast op schrijvers en is een praktijk die veel succesvolle copywriters gebruiken om scherp te blijven.

Zoek tijdens je volgende persoonlijke schrijfsessie een stukje inhoud dat je leuk vindt van een schrijver waarbij je jaloers bent op zijn of haar schrijfstijl. Neem dan de tijd om het stuk te lezen en schrijf het 20 minuten met de hand. Zet een wekker! Als je het hele stuk inhoud in 20 minuten kunt passen, geweldig! Zo niet, dan nog beter, aangezien je wordt uitgedaagd om de inhoud te parafraseren om deze binnen het tijdsbestek te voltooien. Als je eenmaal het gevoel hebt dat je die stijl kent, ga dan naar een andere schrijver.

Na verloop van tijd zul je merken dat veel van de dingen die je op prijs stelde aan de schrijver, in je schrijven zullen worden opgenomen. Het is een oefening die ik de afgelopen zes maanden bijna elke doordeweekse dag heb gedaan en ik geloof echt dat ik daardoor een betere schrijver ben geworden.

De essentie van een sterke community

Als het gaat om freelance schrijver zijn, geloof ik echt dat het essentieel is om deel uit te maken van een gemeenschap om succes te hebben. Een sterke community kan je helpen jouw schrijfvaardigheid te verbeteren, samen te werken met andere schrijvers en zelfs consistent werk te vinden.

Maar een probleem waar veel schrijvers tegenaan lopen wanneer ze lid worden van een community of er een maken, is dat ze niet genoeg delen. Sommige schrijvers sluiten zich aan bij een gemeenschap in de hoop meteen van de voordelen te genieten, maar dragen er nooit aan bij!

Om ten volle van een gemeenschap te genieten, moet je bijdragen en contact maken met haar leden, en er zijn maar weinig dingen die je helpen om meer contact te maken met mensen dan kwetsbaar te zijn. Kwetsbaarheid is een woord dat veel mensen nerveus maakt, maar het is ook een van de beste dingen die je voor jou en jouw bedrijf kunt doen als je het op de juiste manier doet. Dat is waar jouw persoonlijke schrijven van pas kan komen.

Als je frustratie wilt uiten of een feelgood-verhaal wilt schrijven over je freelance activiteiten, zorg er dan voor dat je dat deelt op LinkedIn, Twitter of andere sociale platforms die je voor je werk gebruikt, in plaats van het in je dagboek bij te houden.

cassistent freelance seo tekstschrijver

Waarom persoonlijk schrijven jouw bedrijf helpt?

Welnu, de voordelen bestaan ​​uit twee delen:

Je kunt je verbinden met andere schrijvers

Hoewel het gemakkelijk voor ons is om in onze eigen kleine wereld te worden gezogen, is het belangrijk om te onthouden dat er veel freelance schrijvers zijn. Volgens Forbes zijn er alleen al in de VS meer dan 57 miljoen freelance schrijvers, en die peiling was in 2019, dus het aantal is waarschijnlijk toegenomen. Dit betekent dat meer dan 35% van het Amerikaanse personeelsbestand in 2019 precies doet wat jij doet, en dat zij waarschijnlijk dezelfde uitdagingen hebben gehad als jou.

Door jouw ervaring te delen, krijg je de kans om in contact te komen met schrijvers die zich met hen kunnen identificeren. Deze verbindingen kunnen leiden tot kansen die niet beschikbaar waren, of dat nu een nieuw optreden was of een kans om meer te weten te komen over jouw specifieke niche.

Je bouwt je merk op

Veel klanten waarderen schrijvers met een beetje persoonlijkheid. Begrijp me niet verkeerd, ze willen nog steeds werken met freelancers die professionele standaarden handhaven, maar als schrijver moet je laten zien wat je onderscheidt. Door een deel van jouw persoonlijke werk te delen, geef je jouw klanten een kijkje in wie je buiten het beroep bent.

Je bouwt jouw merk op en je kunt klanten aantrekken die geïnteresseerd zijn in dat soort schrijven. Natuurlijk krijg je misschien een paar keer nee te horen vanwege je stijl, maar je zult ook meer klanten binnenhalen die werk hebben dat meer aansluit bij wat je doet. Daarom benadrukken veel freelance schrijvers het belang van niching, en dit is gewoon een andere manier om dat te doen.

Onthoud dat het oké is om verhalen over frustratie of succes te delen, zolang het gepast is. Je zult verrast zijn door hoeveel mensen – freelancers of niet – zullen reageren op jouw ervaring.

*Ik leg hier echt de nadruk op het woord “passend”. Zorg ervoor dat je de tijd neemt om jezelf af te vragen “zouden mijn klanten dit graag zien?” Als het antwoord nee is, is jouw veiligste gok om de inhoud anders te formuleren of te vermijden dat je alles samen plaatst. Hoewel persoonlijker schrijven het algemene advies is om jouw vak te verbeteren, moet je begrijpen dat je zoveel kunt doen met dat stukje inhoud. Of je nu wilt oefenen of gewoon wat frustratie wilt ervaren, neem even de tijd om je werk nog eens door te lezen. Je zult misschien verrast zijn door wat eruit komt.

Lees ook de vorige artikelen over “Snelle feiten over Digital Branding” of “Voordelen van branding en merkboodschappen” voor meer inzicht in dit zeer belangrijke onderwerp.